آموزشگاه همپانت

Hampanet.blog

بیوگرافی مرتضی پاشایی

دسته بندی: نمونه کار

مرتضی پاشایی که تقریبا همه با او آشنا هستند، یکی از معروف‌ترین خوانندگان ایرانی در سبک پاپ بود. او که از سال 1389 کار خود را در دنیای موسیقی شروع کرده بود، توانست در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را به دست آورد.

بیوگرافی مرتضی پاشایی

پاشایی در 20 مرداد سال 1363 در تهران و در یک خانواده 4 نفره به دنیا آمده است. او فقط یک برادر به اسم مصطفی دارد. مرتضی در سن 12 سالگی کار خود را با بازی در تئاتر شروع کرد. بعد از اینکه دو سال در آموزشگاه سمندریان بازیگری را یاد گرفت، بر خلاف مخالفت‌های خانواده‌اش و در سن 14 سالگی به یادگیری گیتار مشغول شد.

علاقه او به موسیقی از دوران کودکی در او وجود داشت و همیشه دوست داشت که موسیقی را یاد بگیرد. بعد از ورود به موسیقی همیشه به دنبال یادگیری مهارت‌های جدیدی مثل آهنگسازی، تنظیم، میکس و نوازندگی بود.

بعد از اینکه پاشایی دوران سربازی خود را گذارند، در یک شرکت موسیقی مشغول به کار شد. یک سال بعد از آن تصمیم گرفت که چندکار از خود به بازار ارائه کند. از آن به بعد بود که کم کم تک آهنگ‌هایش را منتشر کرد. آهنگ‌های مرتضی پاشایی با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد و همین باعث شد که مرتضی با انگیزه بیشتری کار خود را ادامه دهد.

همچنین بهتر است بدانید که مرتضی پاشایی ازدواج نکرده و مجرد بود.

فعالیت حرفه‌ای مرتضی پاشایی

این خواننده خوش صدا از سال 1389 با انتشار اولین قطعه خود، کار خود را به صورت حرفه‌ای شروع کرد. او با انتشار آهنگ یکی هست توانست به شهرت زیادی برسد. وقتی آهنگ یکی هست توسط پاشایی منتشر شد، به گفته خودش فکر نمی‌کرد که این آهنگ اینقدر محبوب شود. عکس‌العمل مردم نسبت به این آهنگ بسیار خوب بود. این آهنگ به قدری مشهور شد که در هر ماشینی صدایش به گوش می‌رسید.

بعد از آن در پاییز سال 1391 اولین آلبوم خود را به نام یکی هست که شامل 12 قطعه بود، منتشر کرد.  ترانه سرای این آلبوم علی بحرینی و مهرزاد امیر خانی بودند و آهنگسازی آن را خود مرتضی پاشایی و تنظیم را میلاد ترابی انجام داده بود.

سبک آهنگ‌های مرتضی پاشایی

سبک پاشایی پاپ است، اما در صدای او عشق و احساس موج می‌زند. به همین خاطر افراد زیادی به پاشایی علاقمند شدند و توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. بهتر است بدانید که کارشناسان موسیقی او را از پیروان سبک شادمهر عقیلی و محسن یگانه می‌دانند.

ماجرای بیماری مرتضی پاشایی

آذرماه سال 1392 بود که مشخص شد این خواننده جوان تومور دارد و باید جراحی شود. اما بعد متوجه شدند که دچار سرطان معده شده است. مرتضی در کنار شیمی درمانی، فعالیت‌های موسیقی خود را ادامه می‌داد.

در همین دوران بیماری بود که تیتراژ ماه عسل را با اجرای احسان علیخانی خواند و همین باعث شد که دوباره در صنعت موسیقی فعال شود.

این خواننده جوان بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان، در 23 آبان سال 1393 دار فانی را وداع گفت. پیکر ایشان در 25 آبان با حضور سیل عظیمی از مردم تشییع و دفن شد. جمعیت به قدری زیاد بود که مانع از دفن او شدند. به همین خاطر مجبور شدند پیکر او را دوباره به سردخانه ببرند و شبانه او را به خاک بسپارند.

آهنگ‌های مرتضی پاشایی

آهنگ‌هایی که از این خواننده منتشر شده بود، اکثرا جزو محبوب‌ترین آهنگ‌ها بودند. حتی 9 ماه بعد از مرگ او نیز تک آهنگ‌های او تحت آلبومی به نام اسمش عشقه که دارای 15 قطعه بود، منتشر شد. از جمله آهنگ‌های معروف او می‌توان به قطعه‌های زیر اشاره کرد.

  • نگران منی
  • یک هست تو قلبم
  • قلبم رو تکراره
  • جاده یک طرفه
  • مگه میشه باشی و تنها بمونم
  • اسمش عشقه
  • نفس

درباره نویسنده: حامد نوری کیا

حامد نوری کیا
بیش از ۳ سال است که در حوزه محتوا فعالیت می کنم و تا کنون بیش از ۱۰۰۰ مقاله نوشته ام. عاشق نوشتن هستم و دوست دارم به کسب و کارها کمک کنم تا به موفقیت برسند.