آموزشگاه همپانت

Hampanet.blog

گوشی های آیفون تا چند سال آپدیت می شوند؟

دسته بندی: نمونه کار

هنگامی که تصمیم به خرید یک گوشی جدید می‌گیریم، یکی از دغدغه‌های اصلی این است که تا چه زمانی آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت خواهیم کرد. به خصوص هنگام خرید گوشی آیفون که قیمت بسیار بالایی نیز دارند. پس اگر قرار است چنین مبلغ بالایی را برای خرید یک گوشی پرداخت کنیم، باید انتظار استفاده چندین ساله را از آن داشته باشیم.

اما مساله به اینجا ختم نمی‌شود، سرعت رشد گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد است به طوری که این سال‌ها تعداد دوربین گوشی‌ها بیشتر شده، از لحاظ پردازنده رشد بسیاری کرده‌اند. این موارد باعث می‌شود هنگام تصمیم گیری برای خرید یک گوشی جدید دچار تردید بشیم؛ بنابراین اگر این سوال که گوشی ایفون تا چند سال اپدیت میشود برای شما پیش آمده، این مقاله را از دست ندهید.

اپل تا چه زمانی از گوشی ایفون پشتیبانی می‌کند؟

یکی از ویژگی‌های مهم شرکت اپل، پشتیبانی بلند مدت از دستگاه‌هایی است که تولید کرده است. این شرکت زمانی که اولین گوشی آیفون را معرفی کرد، قول پشتیبانی حداقل 4 ساله را به مشتریان خود داد و توانست به این قول خود عمل کند.

همچنین به تازگی لیستی از گوشی‌هایی که IOS15 را دریافت می‌کنند، منتشر شده است که در این لیست گوشی‌های IPhone6s و IPhone 6s Plus نیز دیده می‌شود. گوشی‌هایی که در سال 2015 معرفی شده‌اند، هنوز هم در حال دریافت آپدیت هستند. این موارد نشان می‌دهد که شرکت اپل حداقل 4 سال از گوشی‌های خود پشتیبانی می‌کند.

بنابراین اگر یکی از دغدغه‌های اصلی شما دریافت طولانی مدت آپدیت‌ها است، می‌توانید مطمئن شوید که در بدترین حالت تا چهار آپدیت‌ها را دریافت خواهید کرد. برخلاف گوشی‌های اندروید که ممکن است نهایتاً تا 3 سال آپدیت شوند.

همچنین گوشی‌های ایفون هنگامی که آپدیت جدیدی منتشر می‌شود، در یک ساعت مشخص مجوز دریافت آپدیت‌ها را خواهند داشت. اما در گوشی‌های اندروید چنین نیست و به صورت نوبتی آپدیت‌ها عرضه می‌شود و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شما بتوانید گوشی خود را به اندروید جدیدتر بروزرسانی کنید.

در تصویر زیر عکسی را مشاهده می‌کنید که مؤسسه statista منتشر کرده است و نشان می‌دهد که شرکت اپل تا چه اندازه از گوشی‌های قدیمی خود پشتیبانی می‌کند. به طوری که شاهد این هستیم که گوشی IPhone SE در حال دریافت ششمین آپدیت نرم‌افزاری است که یک رکورد به حساب می‌آید و همین کار باعث دلگرم شدن کاربران IOS می‌شود.

آیا بعد از آپدیت، سرعت گوشی ایفون پایین می‌آید؟

در مطلب بالا به این نکته اشاره کردیم که گوشی ایفون تا چند سال اپدیت میشود، اما ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا بعد از آپدیت و بروزرسانی گوشی، ممکن است سرعت آن پایین بیاید یا چنین اتفاقی نمی‌افتد؟

در جواب باید بگوییم که پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند به خصوص آیفون، با سرعت بسیار بالایی در حال رشد هستند و همین عامل سبب می‌شود تا توسعه دهندگان، اپلیکیشن‌های خود را با ویژگی‌های جدید گسترش دهند. در نتیجه نسخه‌های جدید برنامه‌ها در گوشی‌های قدیمی با سرعت پایینی اجرا می‌شوند.

بنابراین با هر آپدیت و با گذشت زمان گوشی شما دیگر سرعت اولیه را نخواهد داشت. پس اگر می‌خواهید همیشه گوشی شما با سرعت بالا تمام برنامه‌ها را اجرا کند، باید حداقل هر دوسال یکبار گوشی خود را عوض کنید.

آپدیت آیفون‌های قدیمی چه تأثیری در تصمیم خریداران دارد؟

شرکت اپل با آپدیت گوشی ایفون تا چند سال بعد از تولید، باعث می‌شود کاربران نسبت به این شرکت دید مثبتی داشته باشند و هنگام خرید گوشی دلگرم باشند که قرار است تا چندین سال گوشی آن‌ها آپدیت شود. هر چند ممکن است این آپدیت‌ها باعث کندی گوشی شود، اما همیشه آپدیت کردن بهتر از آپدیت نکردن است.

خلاصه اینکه اگر قصد خرید گوشی ایفون را در سر دارید، مطمئن باشید که مدت زمان زیادی آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت خواهید کرد و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

درباره نویسنده: حامد نوری کیا

حامد نوری کیا
بیش از ۳ سال است که در حوزه محتوا فعالیت می کنم و تا کنون بیش از ۱۰۰۰ مقاله نوشته ام. عاشق نوشتن هستم و دوست دارم به کسب و کارها کمک کنم تا به موفقیت برسند.