آموزشگاه همپانت

Hampanet.blog

چطور در اینستاگرام محتوای جذاب تولید کنیم؟

اگر تصمیم گرفته اید به جای استفاده از پست دیگران، خودتان نیز به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید، دانستن روش های تولید محتوای جذاب به شما کمک می‌کند در سریع ترین زمان تعداد فالوورهایتان افزایش پیدا کند و بتوانید به درآمد برسید. کارهای زیادی هستند که با انجام آن ها می توانید مخاطبان مختلفی را جذب کنید، اما اگر بخواهیم بهترین آن ها را معرفی کنیم، می‌توان تولید محتوا را نام برد. شما هر چقدر محتوای جذابی تولید کنید، افراد زیادی تمایل خواهند داشت با شما تعامل برقرار کنند و از محتوای شما استفاده کنند. به همین خاطر محتوا را ارزشمند بدانید و وقت زیادی برای آن بگذارید. در این مقاله نکته های کاربردی را خواهیم گفت که می تواند محتوای شما را جذاب تر کند.

انتخاب موضوع برای پست اینستاگرام

اولین قدم برای داشتن محتوای جذاب در اینستاگرام، موضوع جذاب است. هر چقدر موضوع برای افراد زیادی جذاب باشد، به همان اندازه فالوورهای زیادی را جذب خواهید کرد.

برای انتخاب موضوع می توانید پیج همکاران خودتان را مشاهده کنید و ببینید کدام یک از محتواها لایک و کامنت بیشتری را دریافت کرده اند و سوال زیادی در مورد آن پرسیده اند. هر چه تعداد لایک و کامنت بیشتر باشد یعنی افراد زیادی به آن علاقه نشان داده اند.

علاوه بر این ها می توانید سایت های اشتراک ویدیو یا مجله ها را نیز جستجو کرده و محتواهای پربازدید را در حوزه کاری خود پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن محتوای پربازدید، نباید فقط از آن کپی کنید، بلکه باید سعی کنید آن را تکمیل کرده و اطلاعات دیگری نیز به آن اضافه کنید و با توجه به لحن و سبک خود شروع به تولید محتوا کنید.

آماده سازی محتوا

آماده سازی محتوا در اینستاگرام

همانطور که می دانید این روزها بلاگری یکی از کارهایی است که شما به عنوان صاحب پیج باید آن را انجام دهید. وقتی خودتان جلوی دوربین می آیید و شروع به ضبط ویدیو می کنید، حس خوبی در مخاطب ایجاد می کنید و باعث می شود اطمینان بیشتری به شما داشته باشد.

اگر در اینستاگرام آموزش می دهید، بهتر است تمام پست ها را به صورت ویدیویی و با تصویر خودتان ضبط کنید و اگر کار فروش را انجام می دهید، محصول خود را به صورت ویدیویی معرفی کنید. در ادامه به چند نکته مهم می پردازیم که می تواند محتوای شما را کاربرپسند کند.

1 – تا جایی که امکان دارد سعی کنید به اصل مطلب بپردازید و از پرداختن به حاشیه و مقدمه خودداری کنید.

2 – اگر محتوا ویدیویی هست، تا جایی که می توانید در محیط پر نور فیلمبرداری را انجام دهید.

3 – اگر محتوای متنی می خواهید ارائه دهید، از تصاویر زیبا برای پس زمینه استفاده کنید.

4 – برای نوشته های خود از فونت های زیبا استفاده کرده و اندازه آن را به گونه ای انتخاب کنید که خوانایی بالایی داشته باشد.

 

اگر دوست داشتید میتوانید نوشته 6 نکته مهم در بازاریابی محتوایی که کسب و کار شما را متحول می‌کند را نیز مطالعه کنید.

 

ساخت کاور حرفه ای برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

وقتی پست خود را در اینستاگرام منتشر می کنید چه عکس نوشته باشد و چه ویدیو، اولین چیزی که نظر مخاطب را جلب می کند، کاور پست است. هر چقدر بتوانید کاور جذابی درست کنید، ورودی بیشتری از هشتگ و اکسپلور خواهید داشت.

اگر ویدیوی خودتان را قرار می دهید، در کاور از عکس خود استفاده کنید و عنوان پست را با فونت درشت و رنگی بنویسید تا به راحتی قابل خواندن باشد. و اگر محصول را معرفی می کنید، عکس حرفه ای و با نور پردازی خوب از محصول را در کاور قرار دهید.

دقت کنید اگر محتوای شما به صورت اسلایدی هست، متن کاور را در گوشه سمت چپ و بالای کاور قرار ندهید، چون در پست اسلایدی یک شکل مربع به این بخش اضافه می شود و قسمتی از متن شما خوانده نمی شود. بهترین مکان برای قرار دادن متن در کاور، وسط تصویر و یا پایین کاور می باشد.

اولین نکته، مهمترین نکته

اولین نکته ای که در پست به آن می پردازید، اهمیت ویژه ای دارد. معمولا 7 ثانیه وقت دارید که مخاطب را قانع کنید تا پست شما را به طور کامل ببیند و شما را فالو کند.

بنابراین اگر محتوای ویدیویی ضبط می کنید، در 7 ثانیه اول اصلی ترین نکته ای که در ویدیو قراره به اون بپردازید به مخاطب ارائه کنید. مثلا اگر قراره آموزش کسب درآمد از اینستاگرام را در پیج قرار دهید، می توانید در همان اول ویدیو به میزان درآمدی که می تونه به دست بیاره بپردازید و بهش بگید اگه این ویدیو رو تا آخر دنبال کنید بهتون یاد میدم چطور به درآمد ماهی 30 میلیون برسید.

با اینکار فالوور رو ترغیب می کنید تا آخر ویدیو شما رو ببینه و اگه محتوای خوبی در اختیارش قرار بدین، حتما شما را فالو می کنه.

امیدوارم مطالبی که در این مقاله به آن ها پرداختیم برای شما مفید بوده باشه و بتونید از آن ها استفاده کنید.

نکته مهمی که وجود داره اینه که سعی کنید هر نکته ای که رو یاد می گیرید رو تو پیج خودتون پیاده کرده و بررسی کنید که فایده ای برای شما داره یا نه.

خوشحال میشم که اگه نکته دیگه ای در مورد تولید محتوای جذاب در اینستاگرام رو بلد هستید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنده: حامد نوری کیا

حامد نوری کیا
بیش از ۳ سال است که در حوزه محتوا فعالیت می کنم و تا کنون بیش از ۱۰۰۰ مقاله نوشته ام. عاشق نوشتن هستم و دوست دارم به کسب و کارها کمک کنم تا به موفقیت برسند.